Hírek és minden más

Bedurrantotta az Air France, a vicceket és a gyorsabb munkát is segíteni fogja az MI

Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital

Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el:
Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Minden nap több mint ezer Air France-járat indul el, fedélzetükön összesen több mint 100 ezer utassal. Ez hatalmas mennyiségű adatot generál. Ennek feldolgozásával és felhasználásával jelentősen javítható az üzemelés hatékonysága és az utasélmény is – vallja a légitársaság, amely több tucat, generatív mesterséges intelligencián alapuló projektet indított el.
Bár a mesterséges intelligencia (MI) – vagy legalábbis annak szélesebb körű ismertsége – viszonylag új jelenség, de az adatok keletkezése és felhasználása fél évszázados múltra tekint vissza az Air France-nál. A légitársaság 1958-ban egy operatív kutatási részleget hozott létre, azzal a céllal, hogy a folyamatosan fejlődő iparág technológiai újításait kutassa az információ- és adatfolyam elemzésével. Ez vezetett a bevételkezelés kiterjesztéséhez a 90-es években, részben a múltbeli adatokra és a trendek azonosítására támaszkodva.
A 2000-es évek elején aztán a karbantartásban is elkezdték használni az adat alapú megközelítést és létrejött a Prognosos, amely a meghibásodásokat igyekezett előre vetíteni. Ezzel az eszközzel, amelyet ma már világszerte több mint 80 légitársaság használ, az Air France belépett a mesterséges intelligencia alapú, prediktív technológia korszakába.
Azóta a mesterséges intelligencia több kutatás-fejlesztési programba is beépült, az Air France jelenleg az ügyfélút különböző szakaszainak kutatására is használja – derül ki a légitársaság közleményéből. Emellett az utasokkal való kapcsolattartásban, a fedélzeten várható csomagok és ételek számát előrejelző eszközökben, vagy az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a repülési útvonal optimalizálására szolgáló rendszerekben is alkalmaznak mesterséges intelligenciát.
A generatív MI megjelenésével új szintre emelkedett a technológia használata, mivel ezt az újítást már nemcsak az adatok elemzésére lehet használni. Az Air France ma több mint 80 projektben alkalmazza a generatív MI-t, ezek közül van, amely már előrehaladott fázisban van.
A Talia az Air France belső ChatGPT-je, amelyen keresztül a munkatársak biztonságos környezetben ismerkedhetnek meg a technológiával. A Pamelia segítségével a repülőtéri személyzet gyors és pontos választ adhat az utazással kapcsolatban felmerült kérdésekre. A tesztfázis után ezt a megoldást jövőre vezeti be az Air France a Charles de Gaulle-repülőtéren. A Charlie nevű platform a karbantartókat segíti abban, hogy a javításhoz szükséges alkatrészek cikkszámát minél gyorsabban megtalálják. A Fox pedig az ügyfelek visszajelzéseit elemzi és képes az irónia, a humor felismerésére is, így pontosabb elemzést tud készíteni az utasok tapasztalatairól.
Hét percen múlt volna, hogy lemaradnak a csatlakozásról. Korábban le is késték volna, de mióta az amerikai United Airlines mesterséges intelligenciát (MI) használ, jobb a helyzet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Nem kicsit, nagyon kockáztat a magyarországi vállalkozás, amelyik elkönnyelműsködi a kibervédelmet. A nagyobb gond az, hogy nemcsak a cég, hanem összes ügyfele is pórul járhat. A szakértők által évek óta szajkózott gondok most már kezdenek élesbe fordulni, egyre több magyar vállalkozás ismeri el: adatbajba keveredett.
A NASA öt nap alatt készítette el szuperszámítógépével azt a szimulációt, ami egy 4,3 millió naptömegű szupermasszív fekete lyukhoz való…
Különös járvány ütötte fel a fejét az angliai Yorkshire-ben, amit a kutatók a 2020 és 2022 közötti időszakban egyértelműen…
További friss állások ›
Egyre több játék közül válogathatnak a Netflix előfizetői, ezúttal már olyanok is érkeznek, melyek a platformon elérhető tartalmakhoz…
Hamarosan már asztali számítógéppel is használni lehet a PS VR2-t, a PlayStation játékkonzolhoz fejlesztett virtuálisvalóság-kiegészítőt.
Kilép az LMP-ből a párt egyik országos elnökségi tagja
„Mindenki érti, mi történik a háttérben” – így menti a rendszer Tiborczot és a haverokat a gigászi ingatlanbuktától
Megvan, kié a cég, amely az iváncsai akkugyárból elküldött kirgizeket foglalkoztatta
Ingyen elérhető a film, amely dokumentálta az Alföldi-féle Nemzeti Színház utolsó fél évét
Le Monde: Orbán Viktor Donald Trump első számú támogatója Európában
„Nem mindegy mit mondanak a budapesti reptér visszavásárlásáról? Visszavettük, és kész”.
Gyorsan megnyugtatott mindenkit.

source
Oldalunk támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Digitális Ügynökség: Marketing Ügynökség
Keresőoptimalizálás: Keresőoptimalizálás
Kerékpár webshop: Kerékpár
Kerékpár webshop: Bicikli
Ebike, elektromos kerékpár
Kerékpár, elektromos kerékpár
Canga
Bike
Kerékpár
Fotodoboz
Táblás kerítés
Üzemorvosunk: Üzemorvos Budapest
Rendszergazda Szolgáltatást végzi: Rendszergazda szolgáltatás
Redőny: Redőny, Árnyékolás

Feliratos Csokoládé: Feliratos Csokoládé
Csokifutár: Csoki futár
Kávé, kapszulás kávé: kapszulás kávé rendelés

Egyéb támogatók:
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Rendezvény DJ

Külföldi támogatóink:
OSN: OSN, Online Solutions Network
OS AI: AI, AI Mesterséges Intelligencia, OS AI,OSN AI
AI: OS AI, OSN AI, OS AI one
Super Size File: Nagy méretű file küldés, File Küldés
Global IT News: Global IT News

Egyéb Oldalink:
Híradag: Híradag

Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital