Hírek és minden más

Büntetővám helyett az EU-nak az együttműködésre kellene összpontosítani a kínaiak szerint

Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital

Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el:
Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A német autóipari szövetség a büntetővám hatályba lépése előtt figyelmeztette az EU-t, hogy a szabályozás hosszú távon az európai gyártóknak árt.
Az európai és a kínai járműipar együttműködésére kellene összpontosítania az EU-nak, mert az kölcsönös fejlődési és növekedési előnyökkel jár – írja a kínai Xinhua hírügynökség portálján megjelent tanulmány.
Ez egyfajta válasz arra a július 4-én életbe lépett európai uniós rendelkezésre, amely gyártótól függően az eddigi 10 százalékos vámmal együtt akár 48,1 százalékos büntetővámot vet ki a kínai eredetű elektromos autó-importra. Kína a sarc bevezetése mögött politikai motivációt lát, amire válaszul idén év elején elkezdték vizsgálni a francia brandyimport megadóztatását.
A tanulmány emlékeztet: míg 2023-ban a Kínában gyártott autóknak mindössze 12,7 százalékát adták el külföldön, addig a Németországban gyártottak aránya 80 százalék volt, a Japánban gyártottaké pedig 50 százalék. A kínai állami hírügynökség honlapján közzétett tanulmány azt is megjegyzi, hogy a kínai gyártmányú elektromos autók nélkül az Európai Unió nem lesz képes tartani a 2050-re kitűzött zéró károsanyag-kibocsátási célját, mert ahhoz nem elegendő a jelenlegi globális elektromosautó-kínálat, még a kínai gyártók elektromos autóival sem. A Reuters hírügynökség idézi a német autóipari szövetség közleményét, amelyben arról írnak, hogy a július 4-én életbe lépett szabályozás hosszú távon nem a kínai autógyártókat sújtja, hanem az európai és amerikai cégeket.
Egy friss számítás szerint Peking tizenöt év alatt 230,8 milliárd dollárt pumpált a saját villanyautó-iparába. Ez elég volt arra, hogy megtörténjen a nagy váltás, és immár a nagy nyugati gyártók járulnak a kínai társaságok elé, hogy ellessék a szakmai fortélyokat. A pénzözön azonban bődületes túltermelést okozott, miközben közeleg a kereskedelmi háború a Nyugattal.
Az amerikai Center for Strategic and International Studies (CSIS) június végén megjelent tanulmányában arra jutott, Kína 2009-2023 között mintegy 230,8 milliárd dollárt fektetett az elektromosautó-iparába. A kínai és európai autóipar közötti együttműködés negyven éve kezdődött, és egészen 2022-ig az ázsiai országba érkező nyugati autógyártóknak kötelező volt vegyesvállalatot alapítani a helyi cégekkel. Az első ilyen cég a Volkswagen volt, majd követte a Peugeot, a BMW és a Daimler, amely a Mercedes-Benz gépkocsikat is gyártja.
(Kiemelt képünk illusztráció.)
Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!
A romantika korabeli irodalom, illetve a történetírás hőssé nemesítette, amire az 1945 utáni korszakok emlékezetpolitikája rá is pakolt jó…
A Trout Mask Replica albumra biztosan igaz a figyelmeztetés, hogy a meghallgatása sérülésekkel járhat.
További friss állások ›
Rájött egy brit cég, hogyan lehet 5 perc alatt 80 százalékosra tölteni az elektromos autót
A Karácsony-tetoválás alkotója a saját bokájára egy Vitézy-portrét varázsolt
Udvaros Dorottya a Nemzeti Színházról: „Csoda, hogy eddig nem történt baleset”
Óriási kikötővel folytatódott a Balaton-part beépítése
Kubatov Gábor: Magyar Péter egy ripacs, a Fidesztől csak két százalékot vitt el
A spanyol válogatott 2-1-re győzött a házigazda ellen, a győztes gólt a 119. percben fejelte Merino.
Portré Lamine Yamalról, a spanyol válogatott 16 éves támadójáról.
Kirill pátriárka jobbkezét valójában a szexuális visszaélései miatt száműzték ide?
A holland Szabadság Párt (PVV) a hatodik tagja a Patrióták Európáért európai parlamenti frakciójának.
A szlovák miniszterelnök arról is beszélt: módosítani kellene az alkotmányt a progresszív ideológiák terjedésének megakadályozására.

source
Oldalunk támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Digitális Ügynökség: Marketing Ügynökség
Keresőoptimalizálás: Keresőoptimalizálás
Kerékpár webshop: Kerékpár
Kerékpár webshop: Bicikli
Ebike, elektromos kerékpár
Kerékpár, elektromos kerékpár
Canga
Bike
Kerékpár
Fotodoboz
Táblás kerítés
Üzemorvosunk: Üzemorvos Budapest
Rendszergazda Szolgáltatást végzi: Rendszergazda szolgáltatás
Redőny: Redőny, Árnyékolás

Feliratos Csokoládé: Feliratos Csokoládé
Csokifutár: Csoki futár
Kávé, kapszulás kávé: kapszulás kávé rendelés

Egyéb támogatók:
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Rendezvény DJ

Külföldi támogatóink:
OSN: OSN, Online Solutions Network
OS AI: AI, AI Mesterséges Intelligencia, OS AI,OSN AI
AI: OS AI, OSN AI, OS AI one
Super Size File: Nagy méretű file küldés, File Küldés
Global IT News: Global IT News

Egyéb Oldalink:
Híradag: Híradag

Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital