Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el:
Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A légiforgalmi irányítók szerint a járatkésések és a légi közlekedés problémáinak megoldásához a légitársaságok és az irányítók közötti együttműködés kulcsfontosságú lenne, jelenleg azonban a légitársaságok kihasználják jobb érdekérvényesítő képességüket, és rájuk tolják a felelősséget.
Az elmúlt hetek késései miatt a légi forgalmi irányítók attól tartanak, hogy a kaotikus helyzetet agresszív eszközökkel próbálja megoldani a kormány, ami szerintük rontaná a cég működését – írta a Telex. Helyzetüket tovább nehezíti, hogy szerintük kommunikációs hátrányban vannak a légitársaságokkal szemben, amelyek több erőforrást fordíthatnak professzionális lobbira, és több csatornán is elérhetik az utasokat és a sajtót.
Több órás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben. Nem véletlen, hogy a probléma újra előbukkant, hiszen a július hagyományosan légi közlekedés legforgalmasabb hónapja, ilyenkor csak Magyarországon naponta 4 ezer járatot kezelnek. De miért nem lehet erre előre felkészülni, és mit tehet az, akit órákon át váratnak étlen-szomjan egy utasváróban?
A légitársaságok gyakran a légi forgalmi irányítókat hibáztatják, ám a forgalmi irányítók szerint a késések egy részéért a légitársaságok is felelősek: sokszor irreális menetrendeket terveznek, amelyeket csak kivételesen szerencsés esetben lehet tartani. Ha ez nem sikerül, a felelősséget másra hárítják.
A légi forgalmi irányítók szerint a pilóták sem mindig jó partnerek, olykor trükköznek. Például a repülési tervben olyan magasságot adnak meg, amit valójában nem akarnak használni, hogy költséghatékonyabb szektorba kerülhessenek. Ezáltal az irányítókra hatalmas pluszteher hárul: az előrejelzésben kevesebb gép szerepelt egy bizonyos magasságszektorban, viszont nincs idő helyet keresni neki, koordinálni a többi szektorral, az irányító inkább megoldja, és igyekszik valahogy biztonságosan továbblapátolni a gépet a következő országba.
Emellett az ukrajnai háború is bonyolítja a helyzetet, hiszen a légiirányítók szerint vannak pilóták, akik makacsul ellenállnak bizonyos utasításoknak. Ilyen az, hogy az ukrán határtól a háború miatt 5 tengeri mérföld távolságot kell tartani, de vannak pilóták, akik még ennyire sem hajlandók megközelíteni az ország légterét, ami nehezíti az irányítók munkáját. Egy esetleges rossz időjárás csak tovább rontja ebben a térségben a helyzetet.
A légi forgalmi irányítók és a légitársaságok közötti konfliktus hátterében a költségcsökkentés áll – állítják az irányítók.
A jelenlegi helyzetben az irányítóknak egyszerre kellene költséget csökkenteniük – ezt célozzák az Egységes Európai Égbolt (Single European Sky, SES) törekvései is – és kapacitást növelniük.
Magyarország volt az első Európában, ahol 24 órában szabad útvonalú légtér (Free Route Airspace – FRA) működött, ami növelte a hazánk feletti légtér forgalmát, majd 2014-től az ukrajnai háború tovább fokozta a térség leterheltségét, az irányítás pedig nem volt képes tartani az ütemet, mert az új munkavállalók képzése elmaradt az igények növekedésétől.
Ez az oka annak, hogy
a német Karlsruhe mellett Budapest az egyik neuralgikus pontja az európai légi forgalmi irányításnak a megnövekedett terhelés és a létszámhiány miatt.
Emellett a pilótahiány is nehezíti a helyzetet. Abban mindenki egyetért, hogy a légi katasztrófák elkerülése miatt a pilóták pihenőideje szent és sérthetetlen. A légitársaságok – amennyiben tehetnék – még több járatot indítanának, de nem tudnak, mert nincs elég emberük – írja a lap.
A légitársaságok azt szeretnék, hogy ön fel akarjon szállni a repülőgépre. De valójában az indulás pillanatáig abban reménykednek, hogy nem fog. Vélemény.
Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!
A korábbiaknál is veszélyesebb kullancsfaj jelent meg nemrég Magyarországon. Aggodalomra annyira van ok, amennyire általában érdemes…
Milyen hatások alapján döntünk? Miért képesek egyesek meggyőzni bennünket, míg mások nem? Mi hat ránk, amikor engedünk egy reklám…
További friss állások ›
Babaváró: kétéves engedményt kapnak azok, akik 2021-ig felvették a babaváró hitet, de még nem született gyermekük
Közel ötvenen vesztették életüket lakástűzben az elmúlt hat hónapban Magyarországon
Salvini és az olasz Liga is belép a Patrióták Európáért frakcióba
Nem járnak a vonatok Jászapáti és Jászkisér között
Így néz ki a NASA űrállomása, ami a Hold körül kering majd – videó
Az Európai Parlament harmadik legnagyobb frakciója lett a Patrióták Európáért, amelyben Jordan Bardella mellett Gál Kinga is fontos pozíciót kapott.
Milyen alapon állítja be magát Orbán Viktor az Európai Unió békenagykövetének? – a hétfői kormányinfó jelentős részén ezt próbálta magyarázni Gulyás Gergely.
„Sem politikai párt, sem jelölőszervezet nem vagyunk, közhatalmat sem gyakorlunk” – írta az Átlátszó.
A hatékony meggyőzés alapelveit és eszköztárát foglalta össze Robert B. Cialdini szociálpszichológus a Hatás című művében, amelynek most adtuk ki bővített kiadását.
Portré Lamine Yamalról, a spanyol válogatott 16 éves támadójáról.
source
Oldalunk támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Digitális Ügynökség: Marketing Ügynökség
Keresőoptimalizálás: Keresőoptimalizálás
Kerékpár webshop: Kerékpár
Kerékpár webshop: Bicikli
Ebike, elektromos kerékpár
Kerékpár, elektromos kerékpár
Canga
Bike
Kerékpár
Fotodoboz
Táblás kerítés
Üzemorvosunk: Üzemorvos Budapest
Rendszergazda Szolgáltatást végzi: Rendszergazda szolgáltatás
Redőny: Redőny, Árnyékolás
Feliratos Csokoládé: Feliratos Csokoládé
Csokifutár: Csoki futár
Kávé, kapszulás kávé: kapszulás kávé rendelés
Egyéb támogatók:
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Rendezvény DJ
Külföldi támogatóink:
OSN: OSN, Online Solutions Network
OS AI: AI, AI Mesterséges Intelligencia, OS AI,OSN AI
AI: OS AI, OSN AI, OS AI one
Super Size File: Nagy méretű file küldés, File Küldés
Global IT News: Global IT News
Egyéb Oldalink:
Híradag: Híradag
Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital