Hírek és minden más

Adam Sandler a TikTok-generációnak már nemcsak színész, hanem divatikon is

Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital
Menü
Kereső
2024. szeptember 26. – 21:51
Most +20%-kal több a jóból
Másolás
A kilencvenes évek legnépszerűbb komédiáiban szereplő amerikai színész tavaly Margot Robbie-t is megelőzve Hollywood legtöbbet kereső sztárja lett. Már korábban is láthattunk példákat arra, hogy valaki a vagyona növekedésével egyre kevésbé kezd el arra figyelni, hogy milyen ruhákban jelenik meg a nyilvánosság előtt – gondoljunk csak Mark Zuckerbergre, aki sokáig azzal szerepelt a hírekben, hogy szinte csak szürke pólót és farmert hajlandó viselni.
Adam Sandler laza, nemtörődöm stílusáról a fiatalabb generáció képviselői nem azt gondolják, hogy „úristen, de gáz”, hanem épp ellenkezőleg, szerintük egy divatikon. Az XXL-es pólók, bő cargonadrágok, a véletlenszerű színkombinációk, az oda nem illő pufikabátok és a felemás sportcipők Sandleren mind működőképesek.

Egy utcán leszólítós, spontán interjúban egy Mystery Fashionist nevű tartalomgyártó elcsípte Sandlert, aki épp New York utcáin sétált. Megkérdezte tőle, hogy mi alapján öltözködik, milyen koncepciót követ. A színész válasza egyáltalán nem meglepő módon az volt, hogy az égvilágon semmilyen koncepciója nincsen.
Ez a közömbös stílus olyan meghatározóvá vált a fiatalok körében, hogy mára az apapóló–lógó nadrág kombinációját egyenesen Sandler védjegyének tartják. A látszólag átgondolatlan outfitekben megjelenő Sandler akarva-akaratlanul is divatikonná nőtte ki magát, annak ellenére, hogy soha nem kívánt meghajolni a divatipar követelményei előtt.
A premiereken megszokott alkalmi öltözékek és elegáns öltönyök gyűrűjében azonnal ki lehet szúrni Sandlert. Az egyik legemlékezetesebb megjelenése az volt, amikor az Evan, a minden6ó 2007-es bemutatóján egy pár úgynevezett Ugg-cipőben jelent meg, ami azóta a világ egyik legtrendibb cipőjévé vált.
A Sandler-jelenség titka, hogy nem megbotránkoztat, hanem inkább üdítően hat a celebek átgondolt outfitjei mellett. Erre figyeltek fel a fiatalabb generáció tagjai is, azok is, akik nem feltétlenül Sandler-filmeken nőttek fel. A TikTokon már évek óta hódít a Sandler-core, és egyelőre nem úgy látszik, hogy egyhamar kimenne a divatból. A videómegosztó stílustudatos felhasználói megszállottan rajonganak a Csiszolatlan gyémánt sztárjának szokatlan ízléséért, az őrület mára oda jutott, hogy egyes felhasználók saját verziókat készítenek az öltözékeiből, sőt néhány amerikai gimnáziumban még Adam Sandler-napokat is tartanak.
Ráadásul nem csak a TikTokon terjed a Sandler-őrület: tavaly Pete Davidson, akit a bizarr utcai öltözetei és a követhetetlen randizási szokásai a világ legfelkapottabb agglegényévé tettek, elárulta, hogy Adam Sandler a kedvenc divatikonja. Nemcsak ő, hanem Justin Bieber is odavan Sandlerért, az énekes mostani stílusa ugyanis kísértetiesen emlékeztet a színész öltözködésére.

Ma már sokan próbálnak úgy öltözködni, mint Sandler, de rengetegen elsiklanak a lényeg fölött: a kulcs magabiztosság és az önazonosság, nem pedig maguk a ruhadarabok. Sandlernek olyan a személyisége, hogy felvehetne akár egy szemeteszacskót is, azt is kellő magabiztossággal tudná hordani.
Ezzel a felfogással kisebb-nagyobb cégek is tudtak azonosulni, egy Old Jewish Men nevű divatmárka például elkezdett úgynevezett Sandler Shorts rövidnadrágokat gyártani. Ezek a fehér és kék kosarasnadrágok szándékosan túlméretezettek, hogy sportolásra és mindennapi viseletre is alkalmasak legyenek.

„Viseld a nadrágot otthon, a pályán, vagy akár az unokaöcséd körülmetélési szertartásán”
– szól az Old Jewish Men promója.
A tökéletesen összerakott, sokszor kimért divatiparban olyan ez az új, közömbös hozzáállás egészen frissítően hat. Mintha a túlméretezett ruhadarabok csak azt mondanák, hogy a ruha az csak ruha, nem egy költemény.
Bár Sandler sokak szemében furán festhet ügyeletes divatikonként, de a Z generáció mégis meglátta benne a potenciális divatgurut. A mostani fiataloknak ugyanis a kényelem és az önkifejezés legalább olyan fontos, mint a trendek szigorú követése. A Sandler-őrület legegyszerűbben talán úgy foglalható össze, hogy egy furán, mindenféle megfelelési kényszertől mentesen öltözködő kilencvenes és kétezres évekbeli vígjátékkirály annyira nem menő, hogy az már menő.
„Szoktam mondani előadásokon is, hogy az embereknek kétféle motivációjuk van az öltözködésben: vagy be akarnak olvadni, vagy ki akarnak tűnni. Sandler esetében nem tudhatjuk, hogy tudatosan akar-e kitűnni, vagy sem, de az biztos, hogy nemi jegyekre nem fókuszál a stílusa, és ezt az irányzatot Billie Eilish esetében is látjuk”
– mondja Csalár Bence, divatújságíró és divatszakértő a Telexnek.
Szerinte Adam Sandler stílusa azért is lehet olyan rokonszenves a fiatalok számára, mert nem a tökéletesen összestylingolt, elérhetetlen Gigi Hadid-féle szettekre emlékeztet, hanem egy sokkal őszintébb, önazonos karaktert képvisel. Nemcsak a fiatalabb generációnak vonzó ez, hanem a milleniálok számára is, mert emberközeli és könnyen értelmezhető. Gyakran visel streetwearhez hasonló darabokat, például sneakereket, amik ma már egy egész szubkultúrát képviselnek, sokan gyűjtik is ezeket a sportcipőket.
„Sandler stílusa ezért is izgalmas, mert elsőre végtelenül triviálisnak és randomnak tűnhetnek a szettjei, mégis mindig van bennük egy kis részlet, ami menővé teszi őket. Ez azért működik, mert sosem erőltetett, hanem következetesen önazonos tud maradni”
– teszi hozzá Csalár. Tóth Melinda, divattervező, a DAIGE márka alapítója is hasonlóan látja ezt a jelenséget. Szerinte az Adam Sandler-divat lényege abban rejlik, hogy bár megengedhetné magának, hogy kövesse a legfrissebb trendeket, láthatóan nem érdekli ez a nyomás. Rendkívüli lelki nyugalommal és önbizalommal hozza az apuka stílust, amivel mintha egy komfortbuborékot teremtene maga körül, ahol az emberek egy kis megnyugvást találhatnak az öltözködési elvárásoktól. Hitelesnek tűnik, valakinek, akivel könnyű azonosulni, akihez kapcsolódni lehet.
„Ez az autentikus hozzáállás vonzza a mai fiatalokat, akik számára a divat általában egy aspirációs vágy megtestesítője – szeretnének valamilyenné válni. Sandler pedig azt az üzenetet közvetíti: Légy laza, járd a saját utad, nem kell a trendek után futni. A látszólagos nemtörődömsége mögött egy mély magabiztosság rejlik, ami csak növeli a cool faktorát”
– egészíti ki Tóth. Berczeli Betty, Suit for Sunday – tervezője és tulajdonosa a Sandler-core-ról úgy gondolja, hogy ez az attitűd tökéletesen illeszkedik a Gen Z szabad gondolkodásához, hiszen őket sem feszélyezi semmi az öltözködésben. Szabadon kísérletezhetnek, és ez a hozzáállás ad számukra önbizalmat, mert bármiből bármilyen egyedi szettet összerakhatnak.
„Bár a ruhái valószínűleg tudatos választások eredményei, mégis olyan hatást keltenek, mintha mindenféle szabály nélkül, véletlenszerűen válogatta volna össze őket – mint amikor csíkosat párosít kockással vagy elegánst lazával. A lényege, hogy nincsenek merev szabályok: nem lehet hibázni!” – zárja a gondolatot Berczeli. Hozzáteszi, hogy szerinte ez az attitűd tökéletesen illeszkedik a Z generáció szabad gondolkodásához, hiszen őket sem feszélyezi semmi az öltözködésben. Szabadon kísérletezhetnek, és ez a hozzáállás ad számukra önbizalmat, mert bármiből bármilyen egyedi szettet összerakhatnak.
„Emellett az is fontos, hogy ezek a kombinációk gyakran kényelmesek is, hiszen az önkifejezés mellett a praktikum is szerepet kap”
– fűzi még hozzá Berczeli.
Ezek alapján talán ki lehet jelenteni azt, hogy Adam Sandler divatguruvá válása jól szemlélteti a Z generáció egy bizonyos rétegének a divathoz való hozzáállását. Egyre inkább azokat az embereket követik és veszik példaképül, akik hitelesek és természetesek, nem pedig a hagyományos értelemben vett, tökéletes sztárokat. Sandler stílusa azt sugallja, hogy ő csak egy barátságos figura, aki könnyen megközelíthető, nem pedig egy távoli, felsőbbrendű hollywoodi ikon. Az őszinte megjelenésével egyfajta ellenállást képvisel a divatipar nyomásával szemben, és így lehet igazán vonzó azok számára, akik a divatot nem a státuszszimbólumként, hanem az önkifejezés eszközeként kezelik.

source
Oldalunk támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Digitális Ügynökség: Marketing Ügynökség
Keresőoptimalizálás: Keresőoptimalizálás
Keresőoptimalizálás: Keresőoptimalizálás
Kerékpár webshop: Kerékpár
Kerékpár webshop: Bicikli
Ebike, elektromos kerékpár
Kerékpár, elektromos kerékpár
Canga
Bike
Kerékpár
Üzemorvosunk: Üzemorvos Budapest
Feliratos Csokoládé: Feliratos Csokoládé
Csokifutár: Csoki futár
Black Eyes Caffee: Kapszulás Kávé
Csokifutár: Csoki futár

Egyéb támogatók:
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Rendezvény DJ
Redőny Árnyékolás: Redőny , árnyékolás, Szunyogháló
Tetőfedő Bádogos: Tetőfedő,Bádogos

Külföldi támogatóink:
OSN: OSN, Online Solutions Network
OS AI: AI, AI Mesterséges Intelligencia, OS AI,OSN AI
AI: OS AI, OSN AI, OS AI one
Super Size File: Nagy méretű file küldés, File Küldés
Global IT News: Global IT News
Sponsor:News technical sponsor
Sponsor:News AI sponsor
Sponsor: AI sponsor
Sponsor: AI News
Sponsor: Social AI

Egyéb Oldalink:
Híradag: Híradag

Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital