Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital
A jövő alkusza – az alkuszok jövője címmel rendezi meg Esztergomban kedden és szerdán XX. Biztosításszakmai konferenciáját és kiállítását a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). Az esemény kezdetén a FBAMSZ, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) egy-egy vezető képviselője tartott előadást. Elhangzott: jövőre már egységesen április 30-ai biztosítási fordulónappal hirdeti meg a lakásbiztosítási kampányt a kormány, a biztosítók 100 milliárd forint körüli extraprofitadója pedig legalább 50 milliárd forinttal csökkenhet 2025-ben. A hosszú távú megtakarítások jövő évi, lakáscélú feltörhetősége csak az önkéntes nyugdíjpénztárakra fog vonatkozni. Eközben már zajlik az MNB etikus 2.0 koncepciója szerinti, nagyobb ügyfélértéket megcélzó életbiztosítási gyakorlatra való átállás is. További részletek minderről:
Holló Bence, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) elnökhelyettese előadásában arról beszélt, hogy messze az infláció alatt emelkedtek az utóbbi években a biztosítási szektor díjbevételei, a szerződésállomány csak lassan növekszik, miközben a kárráfordítások dinamikusan nőnek, a margin szűkül. A két évvel ezelőttihez hasonlóan idén is komoly károk sújtották a mezőgazdaságot, a klímaváltozás hatására sűrűsödő nehéz évek jól mutatják, milyen kihívásokkal néz szembe a szektor. Az árvízkárok is sújtották idén a szektort, ennek az összesített számai még nem állnak rendelkezésre.
Az extraprofitadóról részletesen is beszélt Holló Bence: 2022-es bevezetése óta a szektor nyereséges a negyedére (83-ról 23 milliárd forintra) csökkent, a szektor gazdasági nyeresége negatívba fordult (-11%). A biztosítási szektor terhe szignifikánsan meghaladja a bank-, a távközlési vagy a járműszektor szintjét. Az adó alapja és mértéke egyes termékek (pl. megtakarítási jellegű életbiztosítás, casco) üzleti modelljét is ellehetetleníti. Európában csak hazánkban került bevezetésre a biztosítói extraprofitadó, több környező országban nincs adó a biztosítók díjbevételén.
A MABISZ részletes tanulmányt készített, és nemrég elküldte konszenzusos javaslatait a Nemzetgazdasági Minisztériumnak az állampapír-vásárláshoz kötött adócsökkentéshez.
A MABISZ tagjai tavaly már 123 milliárd forintnyi biztosítási adót és 88 milliárd forintnyi extraprofitadót fizettek, utóbbinak a kivezetését szeretnék elérni, de várhatóan nem fog teljes mértékben megtörténni, ebből indultak ki a kormánynak elküldött javaslat során. Az MNB-hez is van kérésük a biztosítóknak: a jegybank által előre vitt
etikus 2.0 életbiztosítási koncepció bevezetését addig nem tartják időszerűnek a biztosítók, amíg az extraprofitadó bármilyen formában fennmarad.
Miközben az életbiztosítások díjbevétele az egyszeri díjas életbiztosítások profittermelésének ellehetetlenülése miatt jelentősen esett az utóbbi években, a nyugdíjbiztosítások továbbra is biztos pontot jelentenek, és növekedést mutatnak, ezt október közepe és november közepe között nyugdíjkampánnyal támogatja a MABISZ, jövő tavasszal pedig a kockázati életbiztosításokkal kapcsolatos tudatosságot növelő kampányt terveznek.
A lakásbiztosítási kampányról elmondta: „ha szól a zene, muszáj táncba menni”. A biztosítók számára a jövedelmezőség csökkenése nem teljesen pozitív fejlemény, de az ügyfelek számára csupa jó fejleményt hozott a kampány: nőtt a biztosítottsági szint, csökkent a piaci koncentráció, a díjak és szolgáltatások aránya javult például.
Számos szakmai együttműködésben részt vesz a MABISZ: a lakásbiztosítási kampány, az oktatás és az edukáció fejlesztése mellett a gépjárműflották kártörténeti igazolásaiban és a biztosítási szerződések örökítésében is előrelépés jöhet ezek révén.
A biztosítási alkuszok jövőjéről szóló, Papp Lajos FBAMSZ-elnök által vezetett panelbeszélgetésben a biztosítóktól érkező vezetők kiemelték a személyes értékesítés jelentőségét, ami a digitalizáció mellett is fennmarad a jövőben.
A jövő alkusza felkészült, tisztában van a szakmájával, a piac és a biztosítások működésével, emellett ügyfélélményt teremt, amihez olyan termékekre is szükség van, amelyek mielőbb megteremtik ezt az élményt. A biztosítóknak ugyanakkor nagy munkájukba kerül, mire sikerül élményszerűvé tenni a biztosítások intézését, ami önmagában nem sok élménnyel járó tevékenység.
A beszélgetésben elhangzott: a szabályozók korábban kvázi önjáróan működtek, és nem feltétlenül a piac fejlődését, növekedését hozó szabályokat hoztak. Mára ez megváltozott: sikerült olyan, az egész biztosítási szektoron átívelő, előremutató együttműködést kialakítani a szabályozók, a biztosítók és a közvetítők érdekképviseleti szervezetinek a részvételével.
Nagy kihívás az alkuszok számára a szakma elöregedése, a fiatalok bekapcsolása. Ezen a téren elsősorban a képzéstől várnak előrelépést a résztvevők.
Címlapkép forrása: Portfolio
Egyre közelebb a 400-as euró.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Sorra jelentették be a kormányfők.
Érdekes jelentés érkezett.
Fokozódik a közel-keleti feszültség.
Dubajba készültek, megszakították útjukat.
Frissíti az iPhone SE modellt.
Megszólalt Daniel Hagari ellentengernagy.
Végre nem eladtam, hanem vásároltam. Ráadásul pont a tulajdonosi megfeleltetés napján, így még az is lehet, hogy kapok egy kis BEN osztalékot. Bár vannak kétségeim, mert ha jól emlékszem, az
A személyi jövedelemadó 1+1 százalékát egy 1996-os törvény értelmében van lehetőség felajánlani. Ez az egyetlen módja annak, hogy egy állampolgár közvetlenül "beleszóljon" az állami k
Október elseje van, elindult a pénzváltásra kivetett adóemelés is. Mostantól minden készpénzváltásra (kivéve a bankkártyás vásárlásokra) minden irányban összességében 0,9% adót kell f
Németország gazdasági helyzetét és pénzügyeit jól jellemző helyzet alakult ki a berlini kormányzatot alkotó pártok között azt követően, hogy az Intel chipgyártó cég az eredeti bejelenté
Az első generációs bioüzemanyagok hatékonysága megkérdőjelezhető, de a második generáció már piacot követel magának. A technológia támogatások nélkül még nem versenyképes, de vannak o
Egykoron a világ egyik legveszélyesebb helye volt Venezuela, mára viszont az országot kirabló rezsim voltaképp biztonságossá tette. De nemcsak Venezuela, hanem az egész világ biztonságosabb,…
A német csomagolási törvény (VerpackG) célja, hogy biztosítsa a fenntarthatósági és környezetvédelmi előírások betartását, különösen a csomagolóanyagok piacra bocsátásával kapcsolatb
Akarok venni egy új osztalékrészvényt, hogy végre bővüljön a portfólióm, az elmúlt időszakban csak adtam belőle. Ezért aztán nézegetem azt a táblát, amit a Top 10 osztalékfizetőre haszn
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.
Érdemes közelebbről is megnézni a számokat.
Tejesültek a célok?
Mit mutat a második negyedéves GDP-adat?
Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.
A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen
source
Oldalunk támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Digitális Ügynökség: Marketing Ügynökség
Keresőoptimalizálás: Keresőoptimalizálás
Keresőoptimalizálás: Keresőoptimalizálás
Kerékpár webshop: Kerékpár
Kerékpár webshop: Bicikli
Ebike, elektromos kerékpár
Kerékpár, elektromos kerékpár
Canga
Bike
Kerékpár
Üzemorvosunk: Üzemorvos Budapest
Feliratos Csokoládé: Feliratos Csokoládé
Csokifutár: Csoki futár
Black Eyes Caffee: Kapszulás Kávé
Csokifutár: Csoki futár
Egyéb támogatók:
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Esküvői DJ
Rendezvény: Rendezvény DJ
Redőny Árnyékolás: Redőny , árnyékolás, Szunyogháló
Tetőfedő Bádogos: Tetőfedő,Bádogos
Külföldi támogatóink:
OSN: OSN, Online Solutions Network
OS AI: AI, AI Mesterséges Intelligencia, OS AI,OSN AI
AI: OS AI, OSN AI, OS AI one
Super Size File: Nagy méretű file küldés, File Küldés
Global IT News: Global IT News
Sponsor:News technical sponsor
Sponsor:News AI sponsor
Sponsor: AI sponsor
Sponsor: AI News
Sponsor: Social AI
Egyéb Oldalink:
Híradag: Híradag
Oldalunk Fő támogatói:
Marketing: WeAreDigital
Marketing: WeAreDigital